
Ik ben Marije Claassen; oprichtster van Teach in; praktijk voor remedial teaching. Nadat ik twee jaar pedagogische wetenschappen aan de Universiteit van Utrecht had gestudeerd, ben ik aan de PABO begonnen. Toen ik mijn diploma op zak had, heb ik op verschillende basisscholen gewerkt als leerkracht en remedial teacher. Naast mijn werk heb ik de Masteropleiding Remedial Teaching gevolgd. Dit vond ik eigenlijk veel leuker dan ik gedacht had! Het beetje extra aandacht kunnen geven aan leerlingen kon echt het verschil maken. Hier had ik als leerkracht te weinig tijd voor. Toen wist ik het: hier moet ik meer mee doen!
Ik vind het leuke aan remedial teacher zijn, dat ik de tijd heb om me te verdiepen in het kind. Ik onderzoek, stel een plan op en evalueer de periode waarin ik met het kind heb gewerkt. Als mijn behandeling succes heeft, kan een kind weer alleen of met andere ondersteuning aan de slag. Het belangrijkste is dat het kind weer zelfvertrouwen krijgt en weet hoe het op zijn manier zelfstandig verder kan in zijn leren. Als het succes in eerste instantie uitblijft, begin ik weer met onderzoeken en probeer ik met een ander plan tot het gewenste resultaat te komen.
Ik heb tevens de Master Special Educational Needs gevolgd en 2 jaar als Intern begeleider op een basisschool gewerkt. Hierdoor weet ik goed de wegen, die binnen en buiten de basisschool bewandeld kunnen worden.